Coffs Harbour

26 september 2012 - Coffs Harbour, Australië

5:06 AM --

Ik kom net aan in een verlaten kuststadje. Om mij heen bevinden zich wat hotels en motels die verlaten lijken. Dan maar opzoek naar het hostel. Klaarblijkelijk ligt het niet alleen aan het tijdstip dat dit anders is dan het grote Sydney. Ik loop wat heen en weer en realiseer mij ineens dat het hier om 5 uur 's ochtends best warm is. Vervolgens zie ik twee duitse meisjes uit de bus stappen. Een van hen had een boekje. Als dat nou eens een kaart was, met hostels erop, hoopte ik. Gelukkig stond mijn hostel als een van de weinigen wel op de kaart dus ach op naar een bed.

6:18 AM --

Ik heb net meer dan een uur gelopen, heb gelukkig nog een halve fles water, maar ik moet wel tot 8 uur wachten met inchecken... Hoe ga ik dit uithouden...

8:00 AM --

Eindelijk ingecheckt, spullen de kamer in gegooid, half slaperig mijn bed soort van opgemaakt en nu pitten alsof mijn leven ervanaf hangt.

2:15 PM --

Ik ben klaarwakker, mijn kleren stinken en in de kamer hangt een muffe lucht. Waar ben ik nu weer beland? Ben ik nog in Sydney? Ohnee Coffs Harbour...

3:00 PM --

Op naar de supermarkt voor eten en drinken. Ik heb een tas gekocht en vol trots schrijf ik erop "Patrick H. The Dutchie #9". De nummer 9, omdat dat mijn kamernummer is. The Dutchie, omdat er hier alleen engelsen, duitsers, zweden en denen zitten. The guy with the orange watch noemen ze me al gekscherend als ze zien dat ik The Dutchie opschrijf.

5:00 PM --

Even douchen en opruimen

8:00 PM --

Even een vertrouwenboost krijgen van de 2 kale kerels die aan het thuisfront vechten (tegen hun leeftijd waarschijnlijk :P). Toch maar even naar de lokale pub.

8:31 PM --

Ik loop naar binnen en het valt me al gelijk op dat de mensen teveel lachen en te weinig in gesprek zijn. Ik draai mijn hoofd om de hoek en jawel comedy! De comedian nodigt net een blond meisje uit op het podium en zegt: "Hello gorgeous, do you have a boyfriend?" Waarop ze nee schudt. Hij besluit haar toch op het podium te houden en vraagt haar nu "If you did, what would his name be?" "Patrick" antwoordt ze. De comedian begint te lachen en zegt: "Well wow, that happens to be my name." (Het stond ook al op de deur dus ja erg gek was het niet) Hij vervolgt zijn verhaal met een opmerking dat alle Patricks die mooie blauwe ogen hebben de beste vriendjes zijn en begint daarna aan een act die hij 50 shades of Jill noemde. Hij ging de bekende bestseller nadoen maar dan met de namen van snoeprepen erin.

Natuurlijk begon hij gelijk over sex en kwamen er dingen als "She pulled down her (s)nickers" voorbij, wel erg gevat allemaal, maar het boeide mij steeds minder. Ik zie op een gegeven moment een aardig ogende man van in de vijftig en besluit hem te vragen wat voor stad Coffs is. Met een knauw antwoordt hij; "All inbreds and crazy people here." Hij mistte zijn linker twee voortanden. Ik denk bij mijzelf; Zo! Redneck Australia.... Toch besloot ik even verder te zoeken en kwam bij een groepje australische jongeren redelijk aan de praat over sport, uitgaan en de overheid van Australia. Later ben ik toch maar gaan genieten van de Comedyshow, want intussen waren er twee canadezen het podium opgekomen met een wel heel goede act vol grappen, trucs en meer!

Rond twaalven ben ik toch maar naar bed gegaan nadat ik in de lobby nog een surfer tegenkwam diens maat in het ziekenhuis lag met een open been dankzij de haaien.

The Next Day:

Ik kwam rond tienen uit mijn bed, maakte ontbijt, kocht wat aanmaak koffie en bedacht me wat ik wilde gaan doen. Jawel het strand werd hem! Avicii aan op mijn iPod en daar liep ik vol goede moed richting de kust. Na een paar uur werd het strand toch saai... Mutton Point dan maar. Een landtong met een berg erop waar zowel de Aboriginals als de Engelse kolonisten op de vogels jaagden. Deze zagen er donker uit als je ze open snijdt. Een beetje als een Mutton-chop. Vandaar de naam. Oh wat kunnen die aussies toch fijne namen bedenken. Blue Mountains, Green Hills, Mutton Point, Kangaroo Valley. Terwijl ik door de haven loop richting Mutton Point kijk ik in het water en zie ik tot mijn verbazing een school pijlstaartroggen uit het zand omhoog komen, een komt uit het water en duikt er weer in. Nu werd duidelijk waarom, er kwam een school kleine haaitjes voorbij. Ik dacht nog de grap te maken om te gaan pootje baden maar toen ik aan een voorbijganger vroeg hoe sterk deze kleine rakkers waren (letterlijk vertaald), antwoorde hij dat ze zo een grote teen eraf konden happen zonder moeite. Later ben ik mijn was gaan doen in het hostel en Irish Stew gaan koken en toen zat ik ineens hier, mijn verhalen te updaten. Zo maar weer eens naar de pub voor de laatste avond van het Comedy festival met een mystery guest uit Amerika.

Ik blijf hier nog een weekje hangen en ga dan richting Brisbane voor een verhuisbaantje van 40 uur sjouwen in de week. Ik hoorde ook dat er gratis visspul te krijgen was, dus waarschijnlijk werp ik een deze dagen een hengeltje uit en ben ik Gone Fishin'.

1. Mam:
    27 september 2012
    Gaaf dit te lezen. Met vissen heb je achterstand op me, dus ga maar niet vissen. Anders heb ik een achterstand die ik nooit meer inloop ;). Hier in het nieuws: Australië wil witte haaien afmaken......
    xxx
  2. Klaas:
    27 september 2012
    Hee Patrick, tof om weer wat te lezen!!! Wanneer gaan we skypen??
  3. Bine:
    27 september 2012
    Vet, zeker van die pijlstaartroggen en kleine haaien. Hoop dat je nog grote vissen gaat vangen daar, maar zorg dan wel dat daar foto's van komen, want ik wil wel zien hoe groot ze zijn hoor :P
  4. Papa:
    27 september 2012
    even over die twee kale kerels he je moet ooit weer eens naar huis en hij is makkelijk te onthouden ik kan natuurlijk ook even bellen net als crocedile dundee met mijn vrienden daar hahahah
    voor de rest lekker dat alles goed gaat man succes met je nieuwe job whatever it's gone be. XXXXXXXXXXXX
  5. Marc:
    4 oktober 2012